Så hjälper profilprodukter ditt företag att synas

Vem gillar inte att få en gratisgåva då och då? Undersökningar visar faktiskt att nästan hälften av konsumenterna skulle vilja få reklamprodukter oftare. När de används på rätt sätt kan reklamprodukter fylla flera viktiga funktioner. De är effektiva för att göra reklam, locka till sig nya kunder, påminna kunderna om din existens, belöna en kund för lojalitet eller en rekommendation och göra en ny kund mer benägen att göra affärer med ditt företag. Det är svårt att föreställa sig hur en så liten investering som en penna kan ge så stora vinster. Men när du använder reklamartiklar på ett effektivt sätt kan du uppnå enorma resultat.

Sätt som profilprodukter med tryck kan gynna ditt företag

Förbättra ett sponsrat evenemang: Om ditt företag sponsrar ett företagsevenemang för att locka till sig nya kunder kan du överväga att ge dem något som de kan ta med sig hem. Dessa föremål behöver naturligtvis inte vara dyra, men de kommer att lämna ett bestående intryck på kunden eller investeraren.

Ger maximal exponering: Försök att välja produkter som speglar ditt företag. Detta verkar vara en självklarhet men är ändå viktigt. Om du försöker marknadsföra en klädbutik är återanvändbara shoppingpåsar ett bra val. Om du vill sprida ordet om ett nytt gym kan handdukar eller vattenflaskor vara ett bra val.

Gör det personligt: Det mest effektiva sättet att dela ut ett reklamartiklar är att personligen överlämna föremålet till kunden. Om du har ett sortiment av föremål på ett bord känns det bara som en gratispresent. När du direkt överlämnar föremålet till en kund efter att ha delat en produktiv konversation känns det som en gåva.

Belöna med belöningar: Om du har en kund som verkligen har hjälpt ditt företag kan en reklamartikel vara ett billigt sätt att säga ”tack”. Det främjar inte bara lojaliteten, utan blir också en bestående påminnelse om ditt företag. Andra kunder med anknytning till deras företag kan lägga märke till din produkt och det kan starta positiva konversationer till ditt företags fördel. Försök att använda produkter med lång hållbarhet. Forskning har visat att 81 % av konsumenterna behåller reklamprodukter i över ett år. Tänk på en kalender som hänger på deras kontor, det är subtilt men effektivt.

Använd en mängd olika produkter: Med reklamprodukter finns det egentligen inga regler. Du kan vara kreativ med design och användning. Ha en nivå av produkter som är utformade för förstagångskunder, långvariga kunder, affärskompisar som du inte hört av på ett tag. Du kan till och med erbjuda några olika produkter och låta kunden välja vilken han eller hon föredrar. Detta är en bra strategi. Om de ville ha en ny kaffemugg är det troligare att de använder den.

Inte bara för kunder: Reklamartiklar är också bra gåvor för anställda. Ge de anställda något som de kan använda i sin vardag. Föremålen kan vara allt från pennor med ditt företags logotyp till polotröjor eller hattar med företagets emblem. Familjemedlemmar och vänner kan också hjälpa till att sprida budskapet. Leverantörer kan också uppskatta en reklampåse.

Där har du det. Med en bra design och tydliga mål kan reklamartiklar bli ett mycket effektivt verktyg för både små och stora företag. Bestäm först vilka föremål som skulle fungera bäst för ditt företag. Bestäm sedan kreativa sätt att ge bort dem.

Lägg till en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *